יום שבת, 23 באוקטובר 2010

הריון רגיל והריון של פיל...

במסגרת לימודי התואר השני, הקדשתי את אחת מעבודות המחקר שלי לנושא רכישת שפה זרה אצל ילדים. המפגש עם הילדים היה מרתק ועוד יותר היה לנתח את הממצאים מתוך התצפיות והריאיונות שערכתי עימם.
רכישת שפה זרה על ידי חשיפה אליה בעולמון (microword) – זהו הרעיון המסתתר מאחורי מחקר זה. מטרתו לבדוק את התהליכים המטה קוגניטיביים אשר מפעילים ילדים במהלך המשחק ואשר עוזרים להם לזכור את המילים המופיעות במהלכו. השערת המחקר הייתה שילדים בגיל 7-9, אשר לא למדו אנגלית בצורה רשמית ואשר נחשפים לשפה ולסביבה תומכת בשפה, יזכרו מילים בשפה אנגלית, גם אם לא קבלו הוראה מפורשת ללמידתן. השערה נוספת היתה שילדים אשר משחקים בעולמון, יזכרו מילים בשפה האנגלית למרות שאינם מבינים את משמעותן או מובנן.
המחקר נערך בדרך איכותנית על ידי צפייה באופן המשחק ורישום הערות של הילדים במהלכו . כמו כן, הבדיקה נעשתה בעזרת משחק התאמת מילים לתמונות, בו שחקו הילדים באופן עצמאי. מממצאי המחקר ניתן ללמוד כי ילדים אכן זוכרים מילים שנחשפו אליהם במהלך המשחק. מילים המתארות פעולה נזכרו יותר מאשר מילים המתארות שמות עצם. כמו כן, ילדים המיומנים במשחקי מחשב זכרו יותר מילים מאשר אלו שהיו פחות מיומנים ובנים זכרו יותר מאשר בנות. גם הגיל היה גורם משפיע, ילדים בני 9 זכרו יותר מילים מאשר ילדים בני 7.
אז זהו, לפני כשבוע סיימתי את הכתיבה שהיתה ארוכה כאורך "הריון רגיל" ואתמול בעב הופיע לו הציון במערכת המטלות. העבודה מצויינת, הציון בהחלט מספק - 97 ועכשיו נשאר לסיים את העבודה השניה שכנראה ההריון שלה יהיה כפול - כמו של פיל... וזה מעניין כי ברקע התיאורטי שלה בהחלא מוכנס ציו של פיל..., אבל מאוד מיוחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה