יום שלישי, 6 בנובמבר 2012

סיור בתערוכות טלאים

לפני שבוע בדיוק נסענו, קבוצת בנות העוסקות בטלאים לסיור בתערוכות טלאים של שתי קבוצות ואומנית קווילט מיוחדת במינה.
התערוכה הראשונה בה בקרנו היתה באור עקיבא, במרכז הקהילתי המקומי. שלל עבודות מיוחדות במינן תלויות בלובי המרכז והעין אינה יודעת לאן להביט קודם.
איטה זיו, מדריכת הקווילט של הבנות הדריכה והסבירה לנו באריכות ובסבלנות על תהליכי הלימוד והעבודה של הבנות, החל בטכניקות השונות וכלה בנושאים הרבים המוצגים בתערוכה.
אני מעלה כאן מעט מתמונות העבודות, אך בהחלט ממליצה להגיע למרכז ולראות במו עיניכם.






המשכנו בנסיעה, תוך שאנו מחליפות רשמים ומלאות התפעלות והגענו לביתה של לינדה בראון, מראשונות הקווילטריות בארץ. לידה קבלה אותנו במאור פנים ובכיבוד מעשה ידיה - לחם, גבינות, זיתים ועוד...
אחר כך התיישבנו בסלון ביתה והיא הציגה בפנינו את יצירותיה, הסבירה על תהליך העבודה שלה שמלווה במחקר מעמיק על התרבויות השונות המוצגות בעבודות ועל הסמלים השונים. לצערי, איני יכולה לפרסם את התמונות, אך מי שרוצה מוזמן להגיע אליה לכפר יונה (בתאום מראש, כמובן).
לינדה גם מטפחת את גינתה והיא יצירת אומנות בפני עצמה, שווה לצאת ולחוות פינה קסומה זו.

מביתה של לינדה המשכנו לרעננה, במשכן העירוני למוסיקה ואומנויות ברעננה הוצגה תערוכת "מעשי טלאים" בה מוצגות  עבודות מובחרות של תלמידי קורסים בהדרכת נאוה ליברמן.
גם שם קבלה אותנו נאוה במאור פנים וליוותה את הסיור בהסברים על הטכניקות השונות ותהליך היצירה המופלא. כמעט 100 עבודות תלויות במרחב המשכן ומציגות תהליכי עבודה וחשיבה מעניינים ומורכבים.
הנה קמצוץ מעבודות אלו:




הנסיעה חזרה עברה בשקט יחסי כשכל אחת מאיתנו מהרהרת ביצירות המדהימות שראתה ומידי פעם גם מעלה הרהור על כיוון מחשבה לעשיה יצירתית עתידית.
היה יום נפלא ואנחנו מתכננות עוד יום כזה בהמשך...
יונה

2 תגובות:

  1. היי מיכל,

    היתי בשתי התתערוכות שגם את ביקרת והתרשמתי מהן מאוד. העושר, הצבעים, הביצוע - הכל שובה לב.

    הרשי לי תיקון קטן - התערוכה הראשונה היא באור עקיבא (ולא באור יהודה).

    השבמחק
  2. פרח
    תודה על תגובתך ואכן את צודקת, המקום הראשון הוא באור עקיבא, מיד יתוקן גם בפוסט.
    יונה

    השבמחק