יום שני, 3 בדצמבר 2012

למה דווקא כותנה 100% ?

עד שהתחלתי לעסוק בעבודות קווילט - טלאים, היה בשבילי בד טוב - בד נעים, כביס, לא מתקמט... היום, לאחר עיסוק של כשנתיים בתפירת עבודות בקווילט ואקססוריז שונים, אני מחפשת רק בדי כותנה.
גיליתי שיש בדי כותנה שונים, עבים מאוד וצפופים כמו: ג'ינס ודריל ועד דקיקים ואווריריים, כמעט שקופים. לכל אחד מטרה ואפשרויות שונות. אני בעיקר צריכה את הבדים הארוגים בצפיפות אך יחסית דקים בעובי. כלומר: חוטי הכותנה המשמשים לאריגתם אינם עבים מאוד אך גם אינם דקים.
בארץ, לצערי, קשה מאוד להשיג בחנויות העירוניות את בדי הכותנה האיכותיים הנ"ל. הם בעיקר מיובאים מחו"ל ונמכרים בחנויות ייעודיות לקווילט כמו פיסות, ולתפירה בנחלת בינימין.
בחנויות במרכזי הערים האחרות אני נתקלת בעיקר בתגובות כמו: "אין יותר 100% כותנה", "בשביל מה את צריכה 100% כותנה, כולם משתמשים בבד הזה" (ואז מראים לי בד שיש בו מקסימום 50% כותנה והשאר דיאולן או משהו אחר...).
נו, לך תסביר לכל מוכר שרק רוצה למכור את מרכולתו שבתפירת שמיכת טלאים אני מעוניינת רק בכותנה מלאה ומדוע...

אז באמת מדוע ?

בגלל ה - ב.ב.ב.
ב- בשביל הבריאות - בד כותנה הנו בד נושם ומאוורר, מאפשר לגוף המתכסה בשמיכה כזו לנשום דרכו. אדם ישן מזיע בשנתו, עם שמיכת כותנה הזיעה תתאדה והוא ירגיש נעים ולא יתקרר.
הכותנה היא חומר טבעי ולא סינתטי  חומר הטוב לנשימה. זאת בניגוד לחומרים כמו פליז העשוי במקור מחומרים כמו נפט (מחזור בקבוקי פלסטיק - שעשויים מנפט...).
ב - בשביל הביטחון - בדים סינתטיים נוטים להידלק במהירות במגע או בהתקרבות לאש, הם מתמוססים ונדבקים לגוף וקשה מאוד להסירם. לעומתם בד כותנה גם אם הוא נדלק, נשרף ונעלם כאפר וניתן לכבותו הרבה יותר מהר - במובן שאינו נדבק ואינו נשאר על הגוף.
ב- בשביל הבלעדיות - שמיכות הטלאים נתפרות באופן מיוחד וייחודי, אין שמיכה אחת כחברתה... כל שמיכה נתפרת באהבה רבה ובכוונה מיוחדת לעשותה שונה ומיוחדת. כל אחת היא יצירת אומנות בפני עצמה.
שמיכות הטלאים ידועות בעמידותן לאורך שנים דווקא עקב היותן עשויות משלוש שכבות של כותנה, הן מחממות במידה, ומתאימות הן כשמיכה והן ככיסויי מטה.

אין ספק שלכל בד יש את הייעוד והשימוש שלו, חשוב לדעת את יתרונותיו וחסרונותיו בכדי להתאימו למטרה הנדרשת.
אני אישית נהנת מאוד מהעבודה עם בדי הכותנה (למרות שצריך לגהץ אותם...) ומגלה עולם אומנותי שלם בעיצובים ובצבעים שיש בבדים.
יונה

הנה פנת העבודה שלי עם שמיכת יחיד שהכנתי לנכד.




ראנר לשולחן שניתן כמתנה לבת של חברה בחינה.


שמיכות לתינוק שכבר מצאו בית חם ותינוק לחמם...




שמיכה בהכנה...





עוד על עבודות טלאים, ניתן לראות בעמוד הפייסבוק שלי
עמוד הפייסבוק שלי






2 תגובות:

  1. יונה המוצרים מקסימים!
    הכי נעים כותנה. ושווה את המחיר !
    בהצלחה!

    השבמחק
  2. מסכימה לגמרי, גם אני היום משתמשת בעיקר בכותנה 100% ההבדל מאד משמעותי בתוצאה, למרות שאני כמעט ולא תופרת טלאים אלא דברים אחרים.

    השבמחק