יום שני, 18 באפריל 2011

לקראת פסח - מתכונים לחג 1: פשטידות עלי סיל.

פסח הוא חג שאני מאוד אוהבת. משהו באוויר מראה על התחדשות, לבלוב ופריחה. הניקיונות הידועים נעשים לאחר רשימה מפורטת של כל חלקי הבית על תכולתם ומחיקתם ברגע שנוקו - משהו שהוא כיף אמיתי...
במקביל תמיד אני מחפשת איך לחדש משהו לשולחן החג, מתכון חדש ושונה או מתכון ישן מחודש.
הפעם הדגש היה על מאכלים נטולי שמן וטעימים באותה מידה)נו, אני לא מתכוונת להעלות במשקל בפסח אחרי שהצלחתי להוריד כל כך יפה...) הצלחתי לשדרג שני מתכונים ישנים, האשון פשטידות עלי סיל (סלק) והשני, קציצות כרישה (פראסה).
פשטידות עלי סיל:
חומרים: 3 חבילות עלים, 6 ביצים, 3/4 כוס קמח מצה, מלח ופלפל.
הכנה:
שוטפים היטב את העלים ומורידים את הסיבם בחלק הלבן (מאחורי העלה).
חותכים את העלים (אם החלק הלבן עבה חותכים לאורכו).
מכניסים לקערה ומכסים במים רותחים למשך כחצי שעה.
מסננים ומקררים.
מוסיפים את הביצים, קמח מצה ותבלינים ומערבבים היטב.
מחלקים ל-4 ומטגנים במחבת מחוממת היטב עם רבע כפית שמן (אני טגנתי במחבת קרמית ולא הייתי צריכה להוסיף שמן בכלל לאחר הפשטידה הראשונה.
בטיגון עצמו מומלץ לתת מכת חום ראשונית ואחר כך להנמיך לאש קטנה ולכסות את הפשטידה - זה מאפשר בישול פנימי מצויין.
ועוד עצה קטנה... להשתמש במחבת קטנה ולהפוך בעדינות בעזרת מרית רחבה וגדולה או בעזרת צלחת לאחר הפרדת הפשטידה מהמחבת.
מניסיון...צריך להחביא את הפשטידות בכדי שישארו לארוחה...

ועכשיו לתמונות:







בחישוב קלורי פשוט, חצי פשטידה היא ארוחת ערב נהדרת ומשביעה עם סלט ירקות וכף גבינה.
בתיאבון, יונה

2 תגובות:

  1. הפשטידה הזו היא ללא גבינה?

    השבמחק
  2. אכן כך, ללא גבינה ומתאימה לארוחות בשריות וחלביות. אפשר כמובן לשדרג אותה ע"י הוספת גבינה - לא ניסיתי ואשמח לשמוע איך יצא...

    השבמחק