יום שני, 18 באפריל 2011

לקראת פסח - מתכונים לחג 2: קציצות כרישה (פראסה).

הרשומה הקודמת יצאה די ארוכה, אז החלטתי למתכון השני, שאני מאוד גאה בו, לכתוב רשומה נפרדת...
להכנת הקציצות עיינתי בעשרות מתכונים של קציצות כרישה, כולם מבוססים על אותו רעיון עם תוספות שונות (בד"כ, בשר עוף טחון...). אני החלטתי ללכת על קציצה צמחונית, פשוט בגלל שי מספיק מאכלי בשר בחג וחוץ מזה - הבת שלי צמחונית וככה יהיה לה משהו טעים לאכול (יש עוד... לא לדאוג...)
ולמתכון:
החומרים: 5-6 כרשות צעירות ויפות, 1/2 כוס קמת מצה, מלח ופלפל.
ההכנה:
חותכים לאורך את הכרשות, שוטפים ומסירים את העלים היבשים (אני השתמשתי גם בחלק הירוק של הכרישה).
חותכים את הכרישה לחתיכות באורך של 1-2 ס"מ ומכניסים למחבת עם מכסה.
מאדים את הכרישה על אש קטנה כ-15 דקות (אפשר להוסיף 1/2 כפית שמן או מעט מים במהלך האידוי).
מסננים היטב את המים וסוחטים את הכרישה.
מרסקים את הכרישה בממחה.
מוסיפים קמח ביצה ותבלינים ומערבבים היטב.
מטגנים במחבת טפלון או מחבת קרמית שרוססה במעט שמן או חצי כפית שמן מנוגבת בנייר.
אני הכנתי קציציות קטנטנות - ממש "ביס בפה" ויצאו לי כ-70 קציציות כאלו. הכנתי אותן בגודל של כפית שבעזרתה גם עצבתי את הקציצית במחבת.

והנה התמונות:





בתיאבון
וחג שמח לכולם
יונה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה