יום שלישי, 14 בדצמבר 2010

כיס בישול למיקרוגל - גאון מי שהמציא את ה- warm tater וגם אזהרה

בעבר כבר כתבתי על כך שאת רוב "השכלתי" על תפירה, אני רושת מניסיונות של תהיה וטעיה. רעיונות ויצירתיות יש לי משלי ויש גם ממקורות אינטרנטיים.
אחד המקורות המעניינים הוא הבלוג של פיסות אשר נפתח לא מזמן. החנות שלהם ממוקמת במתחם עקרון 2000 ובדרך חזרה מאילת הובלתי את משפחתי דרכם, רק בשביל לראות במו עיני את החנות ובעליה. מצאתי זוג מקסים שפינו את זמנם בשעה לחוצה ביותר ובסבלנות רבה עשו לי סיור בחנות ובסדנה, הסבירו באריכות על כל מוצר ונתנו טיפים רבים.
המטרה העיקרית שלי בביקור בחנות היתה מוצר שנקרא "warm tater" - מילוי כונה המיועד לשימוש במיקרוגל וניתן לתפור איתו כיס לבישול תפוחי אדמה, קלחי תירס, גזר ועוד וכן, לחמם ולהפשיר לחמניות, פיתות ושאר קפואים.
הייתי חייבת לראות ולמשש את המילוי הנ"ל ולבדוק את השוני בינו לבין מילוי הכותנה לשמיכות שיש לי בבית. קניתי וניסיתי בבית.
לא יאומן, ממש מדהים.
4 דקות תוזמנו ל-3 תפוחי אדמה בינוניים, 5 דקות לשני קלחי תירס ו-10 שניות לפתה קפואה או לחמניה... היתרון הגדול של השימוש בכיס המדהים הזה הוא כמובן מהירות הבישול אך נוסף לכך הפן הבריאותי של שימוש בחומר טבעי אשר לא מפריש כל חומרים שאינם בריאים ומופרשים מכלי הפלסטיק למיניהם...
בערב קבלתי טלפון מבתי - "אמא, את לא תאמיני" היא אומרת, "הכנתי מרק ועשיתי גזר בכיס שלך - דקה, רק דקה וזה היה מוכן וממש רך..."








בתחילה עבדתי באופן מדוייק על פי ההדרכה ונתקלתי במעט קושי בתפירה הסופית - עובי ארבע השכבות גרם למחטים להשבר, למכונה להיעצר, לחוטם להקרע - לא היתה תקלה שלא נתקלתי בה... כמעט והתייאשתי...
החלטתי לנסות שינוי קטן - הגדלת רוחב הבד בחצי אינטש ותפירת שת שכבות הבד באורכן יחד לפני החיבור למילוי. את המילוי תפרתי לשתי השכבות רק ברוחב הבד ואז הפכתי את הכל - לשמחתי, החיבור של הכיס הפך הרבה יותר קל ומהיר.
שינוי קל שהקל מאוד על העבודה ויצר גם תחושה נעימה יותר של המוצר הסופי.
ולסיום אזהרה חשובה - כמו כל דבר המוכנס למיקרוגל, יש לעקוב אחרי הבישול ולא לעזוב את המיקרוגל לעבוד ללא השגחה. לכל מיקרוגל יש את דרגות החימום שלו וחשוב להכי ולהתאים את זמן הבישול למוצר.
בנוסף, הכיס צריך להיות נקי משאריות מזון ויש לשטוף אותו כאשר נרטב מנוזלים מתוקים הניגרים מהמזון המוכנס אליו.

3 תגובות:

  1. ואוו זאת הפעם הראשונה שאני רואה כזה דבר. עכשיו שאני חושבת על זה, זה נישמע דווקא הגיוני, הרי כל אחד מחם את הפיתה שלו, על מנת למנוע ממנה להתקשות, בתוך מגבת מטבח. כל הכבוד על הרעיון! יש מצב שאנסה זאת.

    השבמחק
  2. בהצלחה, שימי לב והשגיחי בעת ההכנסה למיקרוגל וחשוב לשמור על הכיס נקי משאריות מזון ו/או רטיבות שהתייבשה ומכילה סוכר.

    השבמחק
  3. היי יונה,
    רעיון מדהים, זו הפעם הראשונה שאני שומעת על זה...אולי אנסה זאת במיקרו שלי...להתראות, איריס

    השבמחק