יום חמישי, 19 במרץ 2009

בלוג - עוד כלי במטבח?

כל מי שאוהב לבשל ו/או לאפות יודע שמאוד מרגיז כאשר חסר איזשהו כלי ייעודי לפעולה מסויימת.
תמיד אפשר למצוא את הכלי המחליף, אך זה לא זה...
מה הפעולה הייעודית של הבלוג?
האם הוא באמת ייעודי או שניתן להשתמש בכלים אחרים בצורה טובה לא פחות ואפילו יותר?
מהרגע שהייתי צריכה לפתוח בלוג משלי, התחלתי לחפש את הייעודיות הזו - מצאתי כמה שימושים מעניינים:
1. פלטפורמה להרהורים אישיים.
2. פלטפורמה לתקשורת בין מורה לתלמידים.
3. פלטפורמה לפרסום מאמרים מקצועיים.
האם יש עוד?
מצאתי גם שהכלי הוביל למחשבה על הסוגה המתאימה לכתיבה בבלוג - אם כי נראה שכותבים שונים, כותבים בסוגות שונות.
מעניין!
אך השאלה העיקרית היא בעיני - שאלת התקשורת. אני מעלה הרהור ו/או מחשבה כאן בבלוג ובעצם מחכה לתשובה - מי יענה?
אני לעצמי או אחרים... ומי הם האחרים - כיצד יגיעו אל הבלוג שלי, אל השאלה שלי?
והאם זה חשוב?
האם זו המטרה?

6 תגובות:

  1. יונהל'ה היקרה
    לדעתי, בלוג הוא משהו בין כתיבה למגרה לבין כתיבה פירסומית. מצד אחד- אפשר להעלות הירהורים ומחשבות ומצד שני- אנו מצפים לתגובות, מצפים לשתף את האחרים בנושאים שהעלינו.
    אך, מניסיון, במשך הזמן התגובות מתמעטות והבלוג הופך למן יומן כמעט אישי.
    השאלה האחרת - האם את באמת מעוניינת להגיע לחשיפה?
    מה חשוב בחשיפה?
    מה תיתן לך חשיפה זו?
    ואם לא יגיבו ולא יכנסןו לבלוג- האם תתייאשי? האם תמשיכי?
    את התשובות יכולה לתת רק את
    לעצמך.
    חיבוק ענקי
    חגית

    השבמחק
  2. אז זהו - חגית שהבלוג הוא כלי די פתוח באפשרויות שלו - כך נראה לי.
    אפשר לנהל בו שיחות כמו בפורום או במייל, אל אפשר להשתמש בו גם אחרת.
    אני ר מתחילה ללמוד עליו עכשיו קצת.
    וכמו שעשיתי - התחלתי לשווק אותו...
    ואם יהיו בו כתובים דברים מספיק חכמים - גם אנשים אחרים יכנסו אליו (גלי האינטרנט...).
    בדיוק כמו שאני הגעתי אל בלוגים שונים.
    ולגבי חשיפה - מידת החשיפה האישית היא זו שאני מחליטה עליה ולא זו כוונתי כאן.
    הבלוג נפתח במסגרת קורס אקדמי של האו"פ - "טכנולוגיות למידה לסוגיהן" - ולשם אני מכוונת את רשומותי.

    השבמחק
  3. יש המון המון בלוגים. השאלה היא שאלה של מטרה.
    יש בלוגים רבים שנותנים מידע (מתכונים, עצות, המלצות....)
    יש בלוגים רבים של "דיבורים". כל מי שחושב שיש לו מה להגיד, כותב את זה. לא בטוחה שאני ממש מתחברת לזה. בדרך כלל כשאני מתפנה לכך זה קצת משעשע עד משעמם (רק 2 אותיות הבדל בין 2 המילים..)
    מה המטרה?
    חוה

    השבמחק
  4. הי יונה,
    שמחתי להזמנתך.

    הצצה לעולמך דרך אשנב זה יכולה להיות מעניינת,
    אשמח לשוב ולהתעדכן לאיזה כיוון את הולכת ולאן את תזרמי או תובילי.

    טל

    השבמחק
  5. למרות שהבלוג שלך הוא מטלה הייתי מייעצת ליהנות ממנו, ומהכתיבה בו, בצורה זו את תפיקי ממנו ערך שיהיה מעל ומעבר להשלמת המטלה

    השבמחק
  6. חוה, טל ומיכל
    תודה על תגובותיכן. הן אכן מאירות כיוונים של מטרות השימוש בבלוג.
    מיכל וחוה - שתיכן דברתן על הנאה - הנאת הכותב והנאת הקורא - ימים יגידו לי ולכן, אם אכן היתה הנאה כזו. מבחינתי, מה היתה ההנעה לכתיבה: המטלה או הכתיבה לשמה ומבחינתכם - אתם תאמרו ותכתבו...
    טל - הצצה לעולמי היא ברורה, אשתדל לתת הצצה מעניינת... אך לדעתי, יש כאן גם הצצה לעולמו של המגיב - מה דעתך?

    השבמחק