יום רביעי, 29 במאי 2013

ההבדל בין חכם לפקח - רעיון פשוט ובצוע מדהים :)


בשנת 1970 התלונן אזרח יפני לבית חרושת לסבון על כך שקנה אריזת סבונים וכשפתח אותה נמצאה ריקה!

בית החרושת התייחס ברצינות לתלונה, חקר ובדק את קו האריזה של הסבונים במטרה להפעיל מערכת שתמנע מצב בו אריזה ריקה תוצא לשווק.

הם הוסיפו למערך האריזה, בסופו של הקו, מערכת מצלמות בקרני X" המופעלת ע"י שני עובדים, כדי להבטיח שכל אריזה תצולם ובמידה ואינה מלאה תוסט מקו האריזה. המכונה שפותחה עלתה 250.000 דולר!

שמונה חודשים עבדה המערכת ללא דופי, עד שהחלו להופיע תקלות. כדי לא לעצור את קו האריזה בזמן תקון המערכת, הציע אחד העובדים הזוטרים להעמיד בקצה הקו מאוורר חזק מאוד, כך שכאשר תעבור מול המאוורר אריזה ריקה, שמשקלה קל יותר מהרגיל, ידחוף זרם האוויר את האריזה אל מחוץ למסוע. הרעיון נוסה ועבד!!!

יום רביעי, 22 במאי 2013

קווילט - יצירת דוגמת בד מקורית.

הקווילט או כפי שנקרא בעברית טלאים הינה אומנות עם היסטוריה ארוכה, מעניינת ומיוחדת. בעולם יש כמה מוזיאונים מרשימים המציגים אך ורק עבודות קווילט. מתי בדיוק התחילה האומנות להתפתח קשה לומר, אבל בארה"ב של המאה ה - 18-19, ישבו חבורות של נשים בביתן בערבי החורף הארוכים והקרים ותפרו ביד שמיכות טלאים.

השמיכות הללו היו עשויות בעיקר משאריות בד, שחוברו יחד בדוגמאות מופלאות ומיוחדות לכל קבוצת תופרות. כל חברה בקבוצה התמחתה בצורה או בתפר מיוחד והעבודה חולקה ביניהן כשהיא מתקדמת לקראת יצירת בד חדש גדול ומיוחד שיהווה את החלק העליון והקישוטי של השמיכה. לאחר מכן חובר החלק למילוי העשוי מפשתן או מכותנה, העשירות מביניהן מילאו אותו בפלומת ברווז.
אחר כך נוסף גם הבד התחתון ושלוש השכבות חוברו בתפירה או ברקמה של בדוגמאות מיוחדות ומסובכות.
השמיכות הללו הוכנו עבור בני הבית ושימשו אותם במשך שנים רבות. הועברו לדורות הבאים וגם אותם חיממו בלילות החורף הקרים.

בתמונה המצורפת טופ(חלק עליון) לשמיכת קווילט שיצרתי בסדנה במרכז הקווילט. הדוגמא מורכבת מריבועים בגודל 2.5 אינצ' וחיבורן בדרך המסויימת הזו יוצר את הדוגמא המאפשרת שילוב תמונות או ריקמות ייחודיות.





יום ראשון, 12 במאי 2013

סוף שנה - זמן למתנה...

סוף שנה - זמן למתנה...
מי צריך מתנה ולא אמר "אני"? יש המון "סוף שנה" - עכשיו זה סוף שנת הלימודים.
אז יש מתנות אישיות: למורה, לילד/ילדה, לסטודנט/ית, לבוגר/ת...
ויש מתנה קבוצתית - סדנה נהדרת לסיום השנה.
צרו קשר ונתאים ביחד את המתנה המיוחדת שלכם.

עוד רעיונות ניתן לראות בקשור הבא:
http://www.facebook.com/yonallequilt

שבוע טוב לכולם :)



יום שלישי, 7 במאי 2013

בבושקה - קישוטיק

בובת בבושקה חמודה וקטנה, מחוברת למחזיק מפתחות.
מתנה קטנה ומטריפה לעצמך או לחברה:D.
http://www.facebook.com/yonallequilt/posts/571757789511501





יום חמישי, 2 במאי 2013

מטיילים ונהנים בגולן - יום שישי חגיגי

הגולן הוא אזור שמטיילים בו בכל עונות השנה, במשך השבוע ובסופי שבוע. לעיתים מתקיימים אירועים חגיגיים מקומיים או אזוריים ביישובים ובמקומות ציבוריים.
ביום שישי ה-3.5.13 היתה לי הזדמנות להכיר את אומני כפר האומנים באניעם, אומנים מהגולן ואת הנוער המקסים שלנו.
באווירה פסטורלית, מוסיקה ואומנות מקומית.
אירוע ייחודי בו הופיעו והנעימו את הזמן נערים ונערות בשירה ונגינה לקראת השבת, שבסופו נערכה קבלת שבת מיוחדת על ידי צוות מהמועצה בשילוב הנוער. בין לבין, הסתובבו האורחים בין החנויות והדוכנים שהכילו את מיטב תוצרת אומני הגולן - הכירו ורכשו יצירות אומנות.
לי אישית, יצא להכיר אנשים מכל קצוות הארץ, לראות את עם ישראל נהנה ולהנות מיחס נהדר של המבקרים בדוכן שלי ושל תושבי הכפר באניעם - תודה לכם על הכנסת האורחים הנהדרת.
במסגרת היום, הכרתי זוג עם בן בגיל 11 שחפשו מתנת יום הולדת לילדה שחוגגת באותו השבוע. ההזדמנות לרכוש משהו שונה ואחר ממה שהם רגילים לרכוש בחנויות המוכרות להם קסמה להם מאוד וכל אחד נסה להרכיב מתנה מיוחדת בתקציב שהחליטו עליו. מסתבר שב-50 ש"ח, ניתן לרכוש אצלי לא מעט מתנות מיוחדות ושונות...
"פתרת לנו בעיה רצינית.." אמרה לי האם, "את לא יודעת כמה זמן אני תמיד מסתובבת כדי לחפש מתנה לימי ההולדת האלה, חבל שאת לא יותר קרובה..." "אני קרובה", עניתי ונתתי לה כרטיס בקור, "את יכולה תמיד ליצור קשר ובעלות נוספת של משלוח (10 ש"ח) המתנה תגיע אלייך בדואר". "זה החלט רעיון נהדר... ככה את גם תשארי מיוחדת..."
לאחר שהלכו מצאתי את עצמי מחייכת בהנאה ובהרגשת סיפוק - איזה כיף לשמוע פירגונים...
חזרתי הביתה עם המון השראה להכנת מוצרים חדשים וייחודיים...


מחכה לכם בכל שישי ושבת בגלריה שלי בקדמת צבי (ניתן לתאם סדנאות וביקור בטל: 050-4425269).