יום ראשון, 13 בספטמבר 2009

משחקים ברשת והערך המוסף שלהם - והפעם Farmville

מזמן לא בקרתי בבלוג שלי...
לעיתים, הרגשתי צורך לכתוב, אך היות ועסקתי בעיניינים שונים אחרים, עבר הזמן והנושא כבר לא היה אקטואלי עבורי.
במהלך החודש האחרון הצטרפתי למשחק החווה Farmville בפייסבוק. אולי אכתוב פעם משהו גם על כך, אבל הפעם ברצוני להתייחס למשחקי הרשת המצורפים אליו - ובמיוחד למשחק החווה האמור לעיל. הצטרפתי לאחר שראיתי את בתי משחקת בו וחשבתי לעצמי "למה לא? אנסה, אראה מה יש במשחק והאם יש בו גם ערך מוסף..."
בסיס המשחק פשוט - על המשחק להקים חוה, לגדל בה צמחים שונים, עצים ובעלי חיים וכן, לבנות עליה בניינים ומבנים אחרים.
המשחק מקבל סכום כסף בסיסי ובעזרתו מתחיל את המשחק.
לכאורה פשוט, אך בעיני ממש מרתק.
בכדי לשחק היטב ולהתקדם במשחק, על המשחק להפעיל אסטרטגיות שונות בחישוב הגידולים, זמני הגידול, סוגי הגידול וכד'...
בנוסף, עליו לצרף חברים אל המשחק, היות וצרוף חברים מאפשר התקדמות הן בעזרת קבלת כסף והן באפשרויות המשחק השונות. לשם כך, על החבר להיות חבר בפייסבוק ולהצטרף למשחק וכמובן, לאשר את שכנותו למשחק.
במהלך החודש עקבתי אחר המשתמשים השונים שנמצאים בסביבתי וכן אחרי השכנים שלי. היה מעניין לראות שאחדים, כמוני, היו די צמודים למשחק ושחקו באופן אסטרטגי ואחרים, שחקו בצורה אינטואינטיבית והתמקדו בצורה האסטטית של בניית החווה.
היו גם כאלו שהתחילו את המשחק ולא המשיכו, לעיתים פשוט לא עניין אותם ולעיתים לא הבינו אותו.
לו הייתי מלמדת היום - בוודאי הייתי הופכת את המשחק לחלק מהפעילויות בשעורי (אבל זה ספור אחר...)

2 תגובות:

  1. אמנם תיאור של כיצד היית הופכת את המשחק לחלק מהפעילויות בשיעורים הוא, כדבריך, "סיפור אחר", אבל הוא ללא ספק סיפור מרתק, ואני בטוח שאינני היחיד שירצה לקרוא את מחשבותיך בנושא. השאלה של שילוב משחקים מהסוג הזה בתהליך הלמידה הפורמאלית היא שאלה שמעניינת רבים מאיתנו. האם משחקים שאינם "חינוכיים" באופן מוצהר יכולים לקדם את הלמידה בבית הספר? האם קיימת סכנה שהכנסת משחקים כאלה לתוך בית הספר תקלקל את ההנאה מהמשחק אצל התלמידים? אנא, כתבי עוד.

    השבמחק
  2. שלום יענקל
    ראשית, אני שמחה לראות אותך בבלוג שלי - כבוד הוא לי...
    ה"סיפור האחר" כפי שציינת הוא בעצם הסיפור העיקרי עבורנו המורים. תהליך ההוראה למידה הפורמלי נמצא במקום של שינוי והתחדשות ושימוש במשחקים היה מאז ומתמיד אחד הדברים המגוונים את הלמידה ויוצרים מוטיבציה אליה - מה יותר נכון ועדכני מאשר להכניס את המשחק הנמצא ממילא ברשת ואשר הילדים משחקים בו לתוך השעור עצמו?
    השאלה ששאלת חשובה מעין כמוה ואני מקווה שהפעילות הבית ספרית לא תקלקל, אלא תעצים את ההנאה מהמשחק - זה כמובן תלוי מורה בסופו של דבר...
    היות ואיני מלמדת כרגע, אני מנסה למצוא מורה שתסכים להתנסות בכך ויחד לבנות את הפעילויות המתאימות - אשמח אם יהיה מישהו להרמת הכפפה...

    השבמחק