במבזק שהתפרסם לפני יומיים בוואלה, נכתב כי עוזר הרמטכ"ל יוצא למלחמת חורמה בשימוש בפאווארפוינט. לדעתו, השימוש במצגות יוצר מצב של רדידות בדיונים הצבאיים.
איני יודעת על סמך אילו מחקרים הוא מבסס את דעתו זו, אך אין ספק כי אין כל קשר בין דיון שאמור להתפתח בין אנשים מקצועיים לבין שימוש בתוכנה שמטרתה היא הצגת נושא בצורה מקצועית וברורה.
עריכת מצגת הינו השלב האחרון של עבודת חקר מעמיקה ורצינית של המציג עצמו או המרצה והוא אשר אמור להוביל את הדיון בעזרת המצגת לכלל מיצוי המידע הגלום בה.
חבל שחוסר ידיעה של שימוש נכון ומושכל בטכנולוגיה כזו תביא לחזרה אחורנית להרצאה משמימה של הקראת החומר שנאסף, ללא אפשרות עריכתו בצורה מושכלת וחזותית, תוך שימוש בכמה ערוצי קליטה ע"י האנשים המשתתפים - דבר שידוע כי מביא לקליטה טובה הרבה יותר.
אולי כדאי לחשוב דווקא על הכנסת למידה של שימוש מושכל בתוכנות הפתוחות וניצולן באופן הנכון והמיטבי.
בקפטן אינטרנט, אף הרחיבו וספרו שהעוזר החדש של הרמטכ"ל, אינו הראשון שנוקט בגישה כזו... נו טוב מה שהיה לפני 10 שנים בוודאי קצת השתנה, לא?
עניין המצגות יכול להיות שבאמת מוסיף הרבה אך מצד שני אני בתור מישהי שלמדה תואר ראשון ככה רק עם מצגות- זה באיזשהו מקום הורס את הפואנטה. רק ממהרים להעתיק מה שכתוב, לא מקשיבים והרבה פעמים לא מדברים מעבר למה שכתוב.. זה הופך את המרצים לסוג של עצלנים ככה שאולי באמת כדאי להגביל את זה לדוגמא.
השבמחק