יום שישי, 19 באוגוסט 2011

סיום שבוע של חגיגות ומתח לקראת ההגרלה...

אחרי שבוע של חגיגות, קורה שלפעמים - החגיגה נגמרת... כמובן - עד לשנה הבאה .
המשימה האחרונה שנתנה לנו היום מבוססת על משימות השבוע האחרון והיא בעצם כל מהותה של לילך - "חדוות היצירה".
לילך בנתה את המשימה בהשראת השאלות שנשאלות ב"מאסטר שף". היא מבקשת לראות את היצירה שלנו וכך להכיר אותנו קצת יותר.

לילך בקשה שנעלה לרשת תמונה של אחת מיצירות האומנות שלנו, יצירה מרגשת, יצירה שיש בצידה סיפור...

כמובן, יש לספר בכמה מילים על היצירה ולמה היא הראשונה שעלתה לנו בראש כשחשבנו על המשימה....

בנוסף, חשוב לציין בפרסום שזוהי המשימה האחרונה במסיבת הבלוג של ויטרינה , עם קישור לבלוג. ואז לחזור לרשומת השלב האחרון במסיבה ולפרסם תגובה עם קישור לפרסום.

לילך מבטיחה שכך כולם יוכלו להנות מיופיין של היצירות.

אני בחרתי לספר על השמיכה ראשונה שתפרתי. היה זה רק כשהתחלתי לתפור, ראיתי שאי מסתדרת עם המכונה והתפרים יוצאים ישר והחלטתי לתפור שמיכת קווילט. הסתכלתי באינטרנט ומצא חן בעיני דוגמת המעויינים - עוד לא ידעתי שזו הדוגמא הכמעט הכי מסובכת שאפשר לעשות. גזרתי אותם במספריים בעזרת סרגל פשוט וחברתי בתפירה את המעויינים. לידיעתכם - לא הסתפקתי בדוגמת המעויינים הרגילה והדוגמא כללה שני גדלים של מעויינים... ראו בעצמכם:



טוב, כאן השמיכה כבר גמורה, עם מילוי כותנה ובינדינג - את זה עשיתי יותר מאוחר, אבל ההתרגשות הגדולה היתה כשסיימתי את הטופ והבנתי שעשיתי משהו ראשוני ומיוחד, משהו שאף פעם לא עשיתי בחיי...

ומה הפרס היום ?

היום תוגרל יצירה של לילך,שנעשית תמיד, כמו כל היצירות שלה, באהבה גדולה - תמונת תלת מימד מיוחדת.
ומחר, יערכו ההגרלות - היומיות - לכל יום תערך הגרלה נפרדת. ואח"כ, מי שהגיבו ארבע פעמים ויותר ייכנסו להגרלה הגדולה.
הפרס הגדול יהיה כל מה שצריך לאירוח מושלם בחגים:

* סדנת עיצוב שולחנות.
* ערכת עיצוב שולחן ל-12 איש שכוללת כל מה צריך לעיצוב מושלם. (החל מהמפה, דרך ראנר, מפיות, חבקים, קישוטים ואביזרים)

* ערכה ובה 6 כרטיסי שנה טובה.
אני ממש מתרגשת - מקווה לזכות באחת מההגרלות - כל פרס ממש שווה...
אבל בעיקר, נהנתי להשתתף במסיבה הזו ולשתף בכל יום במשהו משלי. יום הולדת שמח לילך.
יונה

יום חמישי, 18 באוגוסט 2011

בלוג קנדי של מניירות

ונא לקרוא את המ' כמקשרת - היצירות של קרן מנייר פשוט מופלאות. היא מתמחה בצביעה של חותמות בקופיק והדמויות שלה כל כך תמימות ומתוקות. אז מי שמחפש/ת הכנת אלבום מעוצב ומיוחד, כרטיס ברכה אישי ועוד - שווה להכנס אליה לבלוג ולראות.
http://manyerot.com/?p=237

יום שלישי, 16 באוגוסט 2011

ברכה לבלוג בן שנה

חברה חוגגת לבלוג שלה יום הולדת שנה,
איזו יצירתיות של ואיזו ברכה.
איזה בלוג עשיר ומלא רעיונות -
המשיכי כך עוד שנים רבות.
שווה לפרגן לבלוג ולחברה,
אמנם רק בן שנה, אבל ממש שופע יצירה.
http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=706998&blogcode=12687739

יום שני, 15 באוגוסט 2011

סבתא אוהבת, אבל... לא סורגת ולא תופרת...

לפני כחודש התקשרה אלי חברה מקבוצת פ.ל.א טבריה ובקשה את עזרתי. כיום היא עוסקת בשיווק מוצרי אומגה 3 אך בעבר היתה מטפחת בפעוטון בקבוץ ובזכרונה נחרתו קופסאות ה"ממויינים" והמשחקים שעשו המטפלות לפעוטות, בהתאמה לגילאים השונים. רצה הסבתא לחנות הבדים וקנתה מכל טוב: בדי כותנה מקושטים ועם פרחים, בדי סאטן וטריקו, פליז ובד גינס ועוד והתיישבה לגזור בכדי להכין משחקים לנכד האהוב...
פתאום הבחינה בערימת הבדים הגדולה, הגזורה ולא בדיוק ידעה מה לעשות איתה... הגיעה אלי ובראשה המווווווון רעיונות וערימת בדים גזורים!!! לא בדיוק בכיוון הנכון, לא בדיוק במידות הנכונות והמתאימות ועם המווון אהבה ורצון שיהיה משהו לנכד.
סיכמנו שאכין עבורה שלושה דברים: נחש ארוך, ספר שנושאו צבעים (היא בקשה את שלושת צבעי היסוד , שחור ולבן) וכיסים קטנים שאותם תוכל למלא ברשרשים ובכל מיני זרעים וגרעינים למגע ולמישוש של הילד.
מהחתיכות הגזורות לא היתה בעיה להכין כיסים והכנתי לה המון, את חלקם קישטתי ואחרים השארתי לה לקשט בעצמה. הכנתי גם נחש מפליז בצבעים שונים, באורך 2 מטר, אני גאה במיוחד בראש הנחשי שיצא לי. מיליתי אותו באקרילן והוא יצא ממש מיוחד ונעים למגע.
הספר כבר היה סיפור שונה לגמרי. דפי ספר צבעוניים - נחמד, אבל לא ממש מעניין... אז החלטתי להוסיף אפליקציות לכל דף, המסמלות את הצבע שיש באותו דף. נו, זה היה פרוייקט, באחד הבדים שהביאה מצאתי המון ציורים חמודים וגם אובייקט מקשר - שמש. בכל דף הועמדה השמש בצד השמאלי העליון ושאר האובייקטים היו שונים. עכשיו עלתה הבעיה איך לחבר - אז פליזלין דו צדדי עשה את העבודה וגם פלזלין בד לחיזוק הבד הצבעוני ולבסוף - תפר זיגזג, כמובן בצבע של הדף (המון עבודה ובעיקר - החלפת החוט העליון בכל פעם...).
יופי, הדפים מוכנים ועכשיו לחיבור, גם זו לא היתה עבודה פשוטה, החלטתי שכשפותחים עמוד - כולו יהיה באותו צבע, צד ימין חלק וצד שמאל עם האפליקציה, אז הדפים חוברו אחד אחד, נהפכו, גוהצו ואז עוד דף ואח"כ עוד אחד.... המון עבודה כבר אמרתי?
הספר בסוף יצא עבה מאוד, כמעט 2 ס"מ... חששתי שהמכונה שלי לא תצליח לחבר את הדפים, אבל מצאתי איזשהו פתרון ורק ממש בסוף בחיזוק האחרון הייתי צריכה תפר אחד עם כל הדפים. תאמינו או לא, המכונה שלי עבדה כמו שד... מכונה בת 100 שנה - MARDIKS
שכבר סיפרתי איך הגיעה אלי ואיך הגיעה לארץ ישראל, פשוט לקחה את העובי הזה בקלות יתירה.
הכריכה החיצונית, העשויה מבד גינס, נשארה ללא תוספת וגם העמוד הראשון והאחרון. זה נעשה במיוחד בשביל הסבתא שתוכל להוסיף משהו משלה, או לכתוב משהו לנכד, למזכרת.
היום היא מגיעה לקחת את היצירות - אני במתח לראות את תגובתה... אז לא יכולה להעלות כרגע תמונות, רק אחרי שתגיע...
נתראה ממש בעוד כמה שעות
יונה










יום ראשון, 14 באוגוסט 2011

יום רביעי, 3 באוגוסט 2011

עיצוב חדר או קליניקה בעזרת מעט פריטים.

חברה טובה פתחה קליניקה חדשה. היא דולה ומתמחה בטיפול בהריוניות בעזרת שיאצו. בעצת חברה אחרת צבעה את קירות הקליניקה בצבעי שמנת וטורקיז - צבעים שנעים להסתכל עליהם אך לא פשוט לצרף אליהם פריטים נוספים.
הגעתי אליה בכדי להכיר את המקום ולעזור לה במציאת פתרון עיצובי וטכני - חיבור המזרונים שעל הרצפה למזרן אחד גדול.
בקשתה הראשונית היתה לכיסוי גדול שיכסה את כל שלושת המזרונים... לאחר בדיקה קצרה ראיתי שכיסוי כזה יהיה מאוד מסורבל ואף כבד (הרי לעיתים יהיה צורך להורידו ולכבסו, לא?). הצעתי לה הצעה הרבה יותר מעשית - לרכוש שלוש ציפיות של שמיכה חורפית בצבע זהה ולתפור בצידי הציפיות סקוטש שבעזרתו יוצמדו הזרונים אחר לשני.
במקביל, קצרתי לה את הוילונות שרכשה באיקאה ומהשאריות תפרתי לה ציפיות תואמות לכריות הטיפול שלה -ציפיות שניתן להוריד בקלות ולכבס בקלות. הבד של הוילונות הינו בצבע שמנת חלק והחלונות ממוקמים בקירות הצבועים בטורקיז - כך זה גם מרגיע את העין... להוספת גיוון וצבע וקישור בין הגוונים השונים, תפרתי לה שתי ציפיות לכריות בטכניקת log cabin ובעברית - בקתת קורות, כאשר הפסים בהם רחבים יחסית ומאפשרים הצגת הדוגמא של הבד הפרחוני שמקשר בין כל הצבעים.
הרושם המתקבל בכניסה לחדר ממש מיוחד, הנה ראו בעצמכם...




וכך, עם מעט השקעה נוצרה קליניקה בעלת אווירה רגועה ונעימה לכל הנכנס בדלתה.
יונה

מתנה משותפת מצוות מאוחד - נפלאות החיפוש באינטרנט....

לפני כחודש קבלתי טלפון מבחורה חביבה שהציגה את עצמה כנציגה של קבוצת חברות המעוניינת לקנות לחברתן מתנה להולדת הבן. היא ספרה שראתה את הארגונית שעשיתי, הראתה לחברותיה והן מעוניינות לרכוש כזו לחברה.
כמובן ששמחתי מאוד, אך היות ולא בדיוק הבנתי איך הגיעה אלי, שוחחתי עימה והתברר לי שהיא אינה מאיזור מגורי ובכלל, ממש לא מכירה אותי... "היכן ראית?" שאלתי והיא ענתה ששוטטה באינטרנט ודרך אתר פלא הגיעה לבלוג הזה וראתה. ועוד הוסיפה שלא מצאה בשום מקום כזו ארגונית.
השיחה נמשכה ובמהלכה הסברתי לה שאיני מכינה בדיוק את אותו הדבר פעמיים, אבל ביחד נוכל לבחור בד אחר וגם עצוב מתאים, דומה או שונה. בהמשך, שלחתי לה דוגמאות בדים ולאחר שנבחר הבד, הכנתי את הארגונית הזו:



הארגונית עשויה מבד כותנה חמוד המתאר גן שעשועים, המילוי גם הוא מכותנה. לארגונית שלושה כיסים גדולים (עפ"י בקשת החברה|) ושני כיסים קטנים שהספתי ברגע האחרון - סתם, כי התחשק לי...
לפני כשבועיים נמסרה הארגונית (לא העליתי רשומה כי נתקעו לי התמונות במצלמה ולא הסכימו לצאת ממנה אל המחשב :))), בכל מקרה, אחרי שהצלחתי להתמודד עם הבעיה הטכנית, אני מפרסמת אותה ובדיוק עכשיו גם הגיע מייל המספר כי החברה אהבה מאוד את המתנה והיא תלויה לתפארת על מיטת הרך הנולד.
כל כך מרגש אותי להכין מתנה ייעודית, לאירוע מסויים או לאדם מסויים. ממש כיף לשתף פעולה בבחירה מתאימה של בד ושל דוגמא...
ובעקבות הארגונית הזו - הגיעו בקשות לארגוניות קטנות יותר למטבח, לחדרי עבודה וגם לשירותים... אז עכשיו - לעבודה!
ואני מקווה שכבר בשבוע הקרוב יהיו תוצרים לספר עליהם.
להתראות יונה